fredag 29 augusti 2008

Kolonistugan



♥ Oj va det här var roligt! Blir två inlägg på samma dag! (Blir garanterat inte det tempot i framtiden :) ) Bestämde mig för att skaffa en blogg idag efter att jag i förra veckan sökte efter amerikanska verandor och stötte på underbara bloggar där jag fastnade i hur många timmar som helst.. Fick ett habegär utan dess like! Vilka underbara tips man kan få av alla duktiga hemmainredare, det är otroligt vika fina bloggar det finns! Har både villa en mil utanför stan och kolonilott mitt i stan. Ibland kan det vara lite körigt med både och, men oftast är det helt underbart, då detta är ett av mina största intressen och de delar på min kärlek. Så länge det känns mer underbart än jobbigt, blir kolonilotten kvar. Vi köpte den innan vi köpte vårt hus, för att stilla rust- och inredningsbegären eftersom vi då bodde i hyreslägenhet. Vår stuga har gått från ruckel till ”slott” enligt vår mening, färdiga blir vi väl aldrig för det finns alltid nya projekt att ta sig an! Hittade de här bilderna på stugan och upptäckte att jag inte tagit någon ny bild efter att stengången blivit helt klar! Måste fixa det och lägga upp lite nya bilder på vår kolonistuga. Har blåa kuddar med vita stjärnor i de vita stolarna utanför dörren nu och ett nytt zinkbord från Granit. Bredvid dörren finns en liten fontän som skvalpar härligt mot de runda stenarna och gräset har växt på sig en hel del sen den här bilden togs förra året. Trevlig helg! Kram E. ♥


Inga kommentarer: