söndag 7 december 2008

Andra advent

♥ Stolarna är från J:s farmor och farfar från början, men nu fick vi ta över dem efter syster S. Lite färg och nytt tyg så blir de nog som nya! ♥


♥ Nu har två av grisarna flyttat hemifrån, en till mamma och en till J:s syster S, de blev uppskattade andra adventspresenter! :) Dagen började med att vi beställde alla vitvaror till köket, vilket känns så spännande! De skulle komma inom 2-7 dagar, håller tummarna för att de kommer innan nästa helg. Sedan åkte vi med alla kartonger och emballage till återvinningsstationen, efter gårdagens montage av lådor och stommar. Fortsatte till J:s syster som håller på att flytta, för vi har fått ärva stolar. Åkte vidare till mamma och hämtade hennes gamla köksbord och nu är köksmöblerna insamlade! (Tusen tack till er för dessa!) :) De behövs målas, bordet ska antagligen få nya ben och stolarna ska få nytt tyg på sitsen + målas, så lite jobb är det innan de är färdiga för användning. ♥

♥ Resten av dagen har vi hållit på med stommarna och vi har fått upp de flesta på väggen, arbetet har flutit på utan problem, vilket känns skönt. Dags att sjunka ner i soffan någon minut innan läggdags. Ha en bra vecka! Kram E ♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Va bra att bordet kommer till användning det kan bli riktigt snyggt med nya ben och den härligt tjocka bordsskivan tål att nötas på. Ser hur fint ut som helst nu när stommarna kommit på plats, tittar över något i veckan för att se det på plats. Kram Mamma Monica

Victoria sa...

Men vad det har hänt massor! så fint det blir!
Vi har varit i Idre över helgen och åkt skidor. Massor av snö och en timeout från renoveringen.
I morgon kör vi igång med nya friska tag! Köksflökten har kommit hem och min brorsa ska ställa upp med lite handräckning någon kväll i veckan. Jag är KÄR i dina grisar och julstrumpor vill jag bara meddela! Vill du sälja en gris och två strumpor står jag först i kön!
Kram Victoria

Cicci sa...

Åh vad det händer saker här. Jag är bara så avvunsjuk. Jag får snällt vänta till sommaren.
Så spännade med bordet, nya ben, och stolarna.
Scrappa snart!!!
Ha en mysig vecka!
Kramiz

KarinaMaria sa...

Hej gumman jo livet kunde va bättre, men jag klarar mig=) killar och sånt som spökar bara. Som vanligt!!! Blir riktigt avis närman läser din blogg!! jag drömmer om att få renovera ett hus, sitter och tittar på internet hela tiden men har inte tillräckligt i inkomst för att ta lån just nu. kramar i massor!