onsdag 1 oktober 2008

Julpyssel






♥ Igår började jag julpyssla (tidigt!) lite smått, J jobbade sent och det blev ingen renovering. Istället började jag sy små filthjärtan och klurade på lite andra saker som jag också vill göra. Kan bara konstatera att idéerna sprutade, sen får vi se hur tiden räcker till. :) Beställde rött tyg med vita prickar från Stoff och stil till att göra några julklappar av detta. Var in på deras hemsida idag på min lunch och hittade några andra ”jultyger” som jag också fastnade för, älskar vitt och blått, men till jul vill jag ha vitt och rött. (Får leta efter någon att sambeställa med) Vill göra lite lappteknik, kuddfodral, någon kalender och lite annat pyssel. Tände ljus i lyktan på bron igår kväll och kände att det verkligen är höst nu. Idag ska jag hämta J:s nya skruvdragare efter jobbet och sen blir det hårdkörning. Vi bar in två tjocka, tunga bjälkar igår som vi ska ha att bära av med vid trappen upp till övervåningen och mellan hallen och nya köket. Ha en fortsatt bra vecka! Kram E ♥

Inga kommentarer: