fredag 28 november 2008

Adventstid

Lite pynt kan vi väl ha? ♥


Plockade mossa till hyacinterna som jag köpte igår och gjorde en liten plantering.

♥ Igår fick vi upp nästan alla gipsskivor i köket och spacklade en omgång. Fick spara ett hål runt fönstret som vi ska sätta igen idag, det är precis där den nya fläkten kommer att hamna. Nu börjar det se ut som en riktigt rum! Efter jobbet tog jag en skön promenad och plockade olika sorters ris till en dörrkrans + mossa, det blev en, gran och tall. Satte mig på golvet för att linda, men fick inte vara ifred en sekund... Ivar skulle vara mitt i allt hela tiden.


(Helt odekorerad - ska fixa band till en rosett i helgen.)

Gick utanför vår stenmur och hittade en liten adventsgran, som tillsvidare får ha en stjärnslinga, tänkte att jag skulle kolla igenom jullådorna i helgen och se om jag hittar något mer pynt, J jobbar hela helgen och jag ska spackla och måla väggar och tak. Tänk att det redan är fredag och på söndag är det 1:a advent! Ha en riktigt trevlig helg och en mysig första advent! Kram E ♥

Inga kommentarer: