lördag 13 september 2008

Höstanemon


♥ Jag har jobbat idag mellan halv tio och fem och när jag på min lunch åkte för att köpa mat, såg jag att handelsträdgården i närheten hade 50 % på alla perenner, träd och buskar. Tog en snabbis in mellan växterna (kunde inte låta bli) och hittade två underbara höstanemoner i rosa. De ville absolut följa med mig hem och så fick det bli! Tänkte att jag skulle vara ute i trädgården och fixa och plantera lite imorgon om vädret tillåter. Ikväll blir det fortsättning på monteringen som påbörjades igår. Den tolvlådiga kombinationen känns för stor för sovrummet, men blir perfekt i hallen! Tänkte att vi skulle gjuta en skiva i betong, tror det blir snyggt till det vita. Ingen av oss hade tänkt på djupet utan bara fokuserat på höjden, om den skulle gå in under fönstret i sovrummet eller inte. Så då var vi åter tillbaka på vad vi ska ha för förvaring i sovrummet, det blir tre små byråer som får en ny toppskiva. Kram E ♥

Inga kommentarer: