söndag 14 september 2008

Söndag




♥ Idag har vi varit lediga båda två och jag är fortfarande förkyld, det verkar aldrig vilja ge sig! (J är ledig i två veckor!) Jag gjorde en egen köttsoppa till lunch som blev supergod, (enligt J, eftersom jag inte känner någon smak) recept från ”Vad blir det för mat” med Per Morberg, bakade en smulpaj också, med äpplen. Brorsan har varit här och hjälpt J att gräva STORA hål där plintarna till utbyggnaden ska gjutas, mycket sten i marken. (Det blev fika också – äppelpajen med vaniljsås) Jag har varit inne och fixat, mest tagit det lugnt. Hittade tvättmedelsburkar från House Doctor som blir perfekt att önska sig i julklapp! (Finns hos Snirkla.) Beställde lite tyg och mönster från Stoff och Stil idag, tänkte att jag skulle börja sy lite saker att ge bort i julklapp, bäst att börja i tid! Konstigt att jag börjat tänka på jul... Vet hur det brukar bli sådär mot slutet när man tycker att man har all tid i världen och vips så är den här julen. Hör att J sågar nere i källaren, han gör gjutformar, helt underbar man som är världsbäst på att jobba! Ska gå och kolla hur det går för honom. Hoppas ni haft en bra helg! Kram E ♥

Inga kommentarer: