tisdag 16 september 2008

Rättvisemärkt





♥ Var ut på Nyblom & Kolléns hemsida och såg att det fanns en återförsäljare i Gävle och det var Sahflor Skafferi, Berggrenska gården stod det. De har väl flyttat tänkte jag, men åkte dit för att se efter. (Skulle ändå på Ohlsons tyger som ligger i närheten.) Där fanns naturligtvis inget Sahflor, men jag hittar istället ett annat ställe som säljer ekologiska, krav- och rättvisemärkta varor. Sylt, saft och hantverk från olika delar av världen. Tittade runt bland hyllorna och såg en korg från Sri Lanka (tänkte ha pysselsaker i den) och otroligt söta små handgjorda ”Guatemala worry dolls” det behöver väl alla? :) (Tänkte ta med dem till jobbet, de var bara så söta!) När jag skulle gå frågade killen som jobbade där om jag ville smaka en bit av kakan som var bakad av deras produkter, självklart ville jag det. (Ni vet, är van med bjudningarna på ICA och Konsum, på stående fot) då kom följdfrågan - om jag vill ha te eller kaffe till. Jag blev alldeles ställd! Men killen påpekade hur viktigt det är att få ett andrum i den stressiga vardag som vi lever i. Typiskt att jag skulle lämna in bilen just idag och fick tyvärr tacka nej till kaka och te, men erbjudandet om te stod kvar, han kunde dock inte lova hur det var med kakan nästa gång. Kram E ♥

Inga kommentarer: